שירות משלוחים לכל הארץ

א'-ה' 09:00-18:00

ספק כוח חיצוני או מטען ?

ספק כוח חיצוני או מטען ?

בכל מחשב נייח (PC Personal Computer) או נייד (לפטופ- Laptop) או All In One, אשר משלב את המחשב ומסך יחד במארז אחד קטן, קומפקטי ונוח לעבודה, קיים ספק כוח.
ספק כוח – AC Adapter – לעיתים מסומן באנגלית גם כ: AC/DC Adapter , AC/DC Converter בז'רגון המקצועי. ספק הכוח כשמו כן הוא, תפקידו לספק "כוח" (Power) למחשב או במילים אחרות, לספק את האנרגיה החשמלית הדרושה למחשב להפעיל את כל המעגלים הדיגיטליים והחשמליים שבתוכו כיאות.
במחשבי ה- PC הישנים ספקי הכוח היו בתוך המחשב ונראו כיחידה גדולה הצמודה לקצה המארז עם מאוורר עליה (בד"כ נראה מאחורי הקופסא)
תמונה של ספק כוח ישן במחשב PC
תמונות של ספק כוח פנימי במחשב All in One
בדוגמה ניתן לראות מחשב מסוג Imac 20" G5
תמונה הממחישה כיצד נראה המחשב מבחוץ !
מבט פנימי לספק כוח למחשב all in one Imac 20" G5
תמונה של מחשב all in one I mac 20" G5 מבפנים, עם תמונה המציגה היכן נמצא הספק הכוח הפנימי
ניתן לראות שינויים בין הספקים השונים שכן אין מאוורר צמוד לספק הכוח הפנימי במחשבי ה All in one.
התבוננות ביחידת ספק כוח מעלה, כי מדובר ב"קופסא" עם מאוורר, קבלים שונים ועוד רכיבים אלקטרוניים כאלו ואחרים המתחברת ישירות לשקע החשמל בקיר שלנו.
אם כך, השאלה המתבקשת היא :
מדוע לא ניתן לחבר את המחשב ישירות, ללא ספק הכוח, לשקע החשמל?
מבלי להלאות בפרטים, המחשב שלנו עושה שימוש באותות דיגיטליים שהם בעצם אותות חשמליים במתחים בטווח 7.2-24[V DC] בעוד שבשקע החשמל הביתי שלנו זורמים 100-240[V AC]. על כן יש צורך בהמרת המתח (ועל-כן ספק הכוח מכונה בז'רגון המקצועי, בין היתר, AC/DC Converter). ספק הכוח מתאם בין המתח בו עובד המחשב לבין המתח הזורם ברשת החשמל הביתית, כך שחיבור המחשב לחשמל אינו מקצר את המערכת. ספק הכוח מוריד את המתח מהשקע בקיר (מתח משתנה – AC- Alternate Current ) למתח ישר (DC – Direct Current) בטווחים בהם משתמש המחשב.
ספק כוח חיצוני ופנימי
טכנולוגיית מזעור חלקים אלקטרוניים קיימת עוד משחר עידן המחשבים (משנות ה-30 של המאה הקודמת). תפקיד טכנולוגיות שונות היה להקטין ולמזער את גודל המחשבים שהיו בעבר בגודל של חדרי ענק ו"להכניסם" לקופסאות קטנות המתאימות לכף ידינו (כמו הטלפונים החכמים, גם הם נחשבים מחשבים).
במרוצת השנים, עם מזעור הטכנולוגיה, בשלהי שנות ה- 80 של המאה הקודמת החלו להיכנס לשימוש מחשבים נייידים – הלפטופים. המיוחד בלפטופים הינו, כי ספק הכוח "התכווץ" וכדי לחסוך במקום הוצא מחוץ למארז המחשב והועבר אל כבל ההטענה. אותה קופסא שחורה קטנה המתחברת מצידה האחד למחשב ומצידה השני לשקע החשמל – היא למעשה ספק הכוח שלו.
לכן, מטען הלפטופ שלנו הואספק כוח חיצוני, בעוד שספק הכוח שנמצא בתוך המכשיר (כפי
שבשימוש במחשבי ה-PC וה- All In One) נקרא ספק כוח פנימי.
תפקידי המטען / ספק הכוח החיצוני של המחשב הנייד (לפטופ) הם :
  • לספק כוח למחשב כאשר מחובר לחשמל באמצעות המטען
  • למלא את הסוללה של המחשב כאשר המטען מחובר לחשמל
  • לדעת למלא במקביל את הסוללה והעניק כוח למחשב בזמן עבודה כאשר המחשב מחובר לחשמל
  • לדעת להפסיק את הטעינה של הסוללה של המחשב כאשר היא מגיעה ל100% (בעת החיבור של המטען לחשמל)
כפי שניתן לראות לספק הכוח יש לא מעט תפקידים בקופסא יחסית קטנה. הדבר מתבצע תודות להתקדמות טכנולוגית רבה ומזעור רכיבים כמו גם יצירת רכיבים דיגיטליים חכמים.
ספק הכוח החיצוני למחשבי הלפטופ בממוצע שוקל כ-400 גרם (לעיתים יכול להגיע אף ל450 גרם) , משקל יחסית נמוך אולם בתיק לימודים לעתים יהווה תוספת משקל לא מועטה לגב, (בהתחשב העובדה שמחשב Notebook ממוצע שוקל בין 2-4 ק"ג בממוצע).
עד כאן לכתבתנו בטור זה , בפעם הבאה נלמד אודות מטענים אוניברסליים, וההבדלים ביניהם לבין מטען יחידני ובאיזה מהם יותר כדאי להשתמש ומדוע.
במעבדתנו לפטופטק ניתן להשיג מטענים חיצוניים למגוון מחשבים ניידים מסוגים שונים
ספקי כוח חיצוניים ללפטופ
עגלת קניות
0
    0
    סל
    אין פריטיםהמשך לקנות