שירות משלוחים לכל הארץ

א'-ה' 09:00-18:00

דיסקים קשיחים תקלות נפוצות

דיסקים קשיחים תקלות נפוצות

ניתן לחלק את רב הבעיות בדיסקים הקשיחים ל-4 סוגים שונים :
1. בעיות תוכנה – אשר גורמות לדיסק קשיח להפוך לבלתי ניתן לקריאה, מפני שאין ביכולתו לתקשר כהלכה עם שאר חלקי המחשב.
2. בעיות עם הבקר האחראי על הדיסק הקשיח – אשר עלולות לגרום לנזק אלקטרוני בדיסק. (לדוגמה: הדיסק אינו מקבל רמות מתח נכונות).
3. בעיות מכנאיות מרכיבים שנפגמו או היו תקולים – עלול לגרום לתקלות פטאליות והרס מוחלט ובלתי הפיך של הדיסק הקשיח.
4. בעיות לוגיות – בעיות הנובעות מאי יכולת לקרוא/לכתוב מידע על-גבי הדיסק אשר יוצרות כשלים לוגיים.
בכתבה זו נסקור חלק מהבעיות הנפוצות שצצות בעבודה עם דיסקים קשיחים במחשב.
1. מנגינות וצלילים : מנגנון הפעולה של הדיסק הוא סיבוב מכאני שאמור להיות שקט. לכן כאשר נתחיל לשמוע צלילים שונים מהמחשב (או מהדיסק החיצוני) הדבר מצביע על בעיות מכאניות :
  • צלילי "טחינה" – צלילים הנשמעים כצליל דמוי רעש של מטחנה, יכול להגרם מתקלה בה ראש הדיסק הקשיח מתחכך בדיסק המגנטי במקום "לרחף" מעליו.
  • צלילי "תקתוק" – צלילים הנשמעים כמעין תקתוק שעון תקוע ("טיק", "טיק", "טיק"). צלילים אלו עשויים להצביע על תקלה שבה ראש המנוע של הדיסק הקשיח נתקע. במצב זה בד"כ לא ניתן לגשת יותר למידע שנמצא על גבי הדיסק, או שהמידע כבר נאבד לחלוטין ובעצם הדיסק "מת".
  • צלילי "שריקה" – צלילים הנמשעים כמו שריקה חלשה ("היס", "היס") עלולים לנבוע מתקלה של מיסבים שחוקים בדיסק.במצב זה אם ניתן לגשת למידע על גבי הדיסק, אז מומלץ בחום לגבותו ומהר, לפני שייגמר..
2. התחממות – כמו כל רכיבי המחשב, גם הדיסק הקשיח מייצר חום בשל עבודתו הפיזית. והשימוש במנוע הקיים בו לצורך סיבוב הדיסק, הפעלת המחט המגנטית וראש הקריאה שלו. לעתים כאשר החום המיוצר מן הדיסק גבוה מדי, ניתן ללמוד על תקלה מכנאית אפשרית בדיסק.לעתים החום שנוצר במעגל האלקטרוני של הדיסק (בין אם בבקר או בחלקים אחרים שפועלים בצורה דיגיטלית עם הלוח) הינו חום גבוה שגורם לתקלה בדיסק עד לכדי השבתת הדיסק לחלוטין.
תמונה הממחישה דיסק קשיח שניזוק מחום
3. נזקים פיזיים למחשב – כל סוג של נזק פיזי למחשב (בעיקר מחשבי לפטופ בעת הזזתם ממקום למקום בזמן שהם עובדים), כמו הפלתם על הרצפה עלולים להוביל לנזק פיזי לדיסק הקשיח. עלינו לזכור כי מדובר בהתקן מכאני רגיש במיוחד. כשם שלא ננסה להזיז פטיפון בעת הפעלתו, לא מומלץ להזיז את הדיסק הקשיח בזמן עבודתו מחשש של שריטות על גבי הדיסק (מה שיגרום להשחתת מידע על הדיסק) ועד נזקים חמורים יותר ולעתים בלתי הפיכים לדיסק הקשיח.
תמונה הממחישה נזק פיזי שנעשה לדיסק קשיח
4. קצרים – לעתים בעת העבדה על המחשב עלולות להתרחש תקלות שונות שלאו דווקא ביכולתנו לשלוט בהן, כמו הפסקת חשמל. בעת הפסקת חשמל עלול להגרם קצר למחשב בעת העבודה מה שישבית אותו ועלול אף ליצור קצר במנגנוני הבקרה של הדיסק הקשיח, דבר אשר עלול לגרום להשבתתו ולהשחתת המידע המאוחסן על גביו.
5. מים – לחובבי האלקטרוניקה אין חידוש בידיעה שאלקטרוניה ומים אינם חברים טובים. לחות, הצפה ונוזלים שנכנסו למחשב בכל צורה יכולים ליצור נזקים למחשב, הכל תלוי במידת חלחולם. על אף שקיים חלק שמחזיק את הדיסק הקשיח במקומו הוא אינו מיועד לספוג נזקי מים ועלול להנזק קשות ממים שחלחלו לתוכו.
דיסק קשיח שניזוק ממים ובעל משקעי קורוזיה על פניו
[
6. בעיות ושגיאות תוכנה שונות
  • אתחול חוזר ונשנה – מחשב המבצע אתחול וכיבוי בצורה מחזורית (לופ החוזר על עצמו). בד"כ תקלה כזו נובעת מדיסק קשיח לא תקין, אם כי יש יוצאי דופן לעתים.
  • פריז – Freeze – מחשב הנוטה "לקפוא" בלא תגובה מהמקלדת או העכבר מדי פעם והתנתקות מהחלונות בצורה אקראית. בעיות כאלו לעתים מצביעות על בעיות של תקשורת עם הדיסק הקשיח לשאר הלוח – מה שגורם למחשב להפסיק להגיב.
  • (Blue Screen Of Death (BSoDׂׂ – "המסך הכחול של המוות" – המופיע בחלונות, מצביע על בעיה חמורה שיכולה להיות גם בעיית חומרה וגם בעיית תוכנה.כאשר אלו מופיעים שוב ושוב בעת הדלקת וכיבוי מחשב או בעת העבודה, הם עשויים להצביע על תקלה בדיסק הקשיח.
דוגמה למסך כחול של המוות בחלונות Windows 8/ Windows 8,1
דוגמה למסך כחול של המוות בחלונות  Windows 7
  • הודעת שגיאה : "Hard drive is not formatted" הודעה שמשמעותה "הדיסק אינו מפורמט". על אף הודעה זו חשוב מאוד לא לפרמט את הדיסק!!!. הודעה זו משמעותה כי הדיסק כנראה קרוב "למות" ועל כן אם ישנה גישה למערכת החלונות ולדיסק הקשיח חשוב מאוד להכנס ולגבות את המידע החשוב לכם.
  • הודעת שגיאה : "boot drive or device not found or drive cannot be accessed". במצב כזה יש לנתק התקני פלאש (דיסק און קי) המחוברים ליציאות ה-USB. השונות ולהוציא דיסקים שנמצאים בכונן ה DVD / CD. (לעתים המחשב מנסה לעשות אתחולים מכונן הדיסק). אם לא קיימים דיסקים בכונן ה-DVD / CD, או התקנים מחוברים ל-USB אזי קיימת תקלה לוגית בדיסק הקשיח ואי אפשר לגשת למידע הנמצא עליו.
  • הודעת שגיאה : "Error: Operating System not found or Missing Operating System. משמעות ההודעה שהמחשב אינו מזהה את מערכת ההפעלה מן הדיסק הקשיח. ההודעה יכולה להצביע שהמידע על הדיסק הקשיח אינו קריא יותר ועל כן יש בו תקלה חמורה שכן המידע ממנו אינו נגיש.
  • קבצים מושחתים – Corrupted files – בדומה לחברי כנסת, קבצים נהפכים למושחתים מסיבות שעד היום אינן ברורות לנו, אך ידוע שלעתים בעת הקריאה/כתיבה קבצים מהדיסק הקשיח יחד עם שינוי מתחים לא צפוי במעגל גורם לקבצים להפוך ל-"מושחתים" או במילים אחרות, אינם ניתנים לקריאה. קבצים מסוג זה מזיקים לדיסק הקשיח ומומלץ למחקם במידת האפשר.
7. ואחרון חביב – טעויות אנוש – פונקציות של דיסק קשיח יכולות להפגם מאנשים שמנסים להתעסק עם קבצי מערכת. לעתים מחיקה בשוגג של קבצי מערכת יכולה לגרום לפגיעה בדיסק הקשיח ולתפקודי מחשב לא תקינים.
עגלת קניות
0
    0
    סל
    אין פריטיםהמשך לקנות